torsdag 1 september 2011

Torsdag

I går kväll var jag ju som sagt över till goa vännen A på filmkväll.
Vi såg filmen "Hur många lingon finns det i världen" och jag kan bara säga en sak:
-Se den!
Så härlig att vi genast bestämde att vi måste se den igen.
Snart.



Sen mumsade vi lite godis också.
Och pop corn.
Fast det inte var lördag.
Somliga dar är det tur att man är vuxen.

Har fått en hel del gjort här idag också.
Det har varit strålande väder ute, med sol och klarblå himmel.

Kottarna, W och jag har höststädat ute på gården i eftermiddag.
Vi har släpat skräp, plankor och annat bråte till en tippen-hög.
Sedan har det burits undan växter till komposten och sommarleksakerna har stuvats undan till vinter förvaring.

Sen, tro det eller ej, så har trädgårdsmöblerna redan fått komma under tak.
I år är nog första gången på gud vet när som jag inte behöver sopa av snön från dem innan de bärs undan.
Så skönt att ha det gjort.

Till sist avslutade vi med att Stora E tog ner gungorna och lilla e, W och jag släpade iväg presenningen som legat under poolen.
Den är många meter gånger många meter och behövde få ligga några timmar ute på asfalten och torka innan M slutligen fick vika undan den efter middagen.

Men nu är det så gott som klart.
Låt snön falla!!

Ne, skojjade bara.
Lite till får den allt vänta :)

Middagen blev en god lasagne med massor av veckosallad till.


*man blir hungrig av att arbeta utomhus*

Mumsigt tyckte vi allihopa och fast vi lassade i oss en del finns det kvar till matlådor i morgon.
Det gillas.

I morgon är det fredag.
Då ska vi unna oss lite fredags fika.
Tror jag ska ta och baka en kladdkaka till efterrätt.
Men det är i morgon.

Nu blir det The killing på tv och sen bums i säng.
Ligger redan alltför många timmar minus på mitt sömnkonto.
Men men, snart helg och lite sovmorgon.


Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar