måndag 12 september 2011

Tea for two och Ducoral för tre

I dag har himlen öppnat sina skyar och det formligen vräker ner regn.

Det går ingen nöd alls på undertecknad.
Jag har allt mitt jobb inomhus och nu när jag är färdig med det ska jag ta och mysa ner mig i soffan en stund med en kopp te och mina nya böcker.

För vad kan väl passa bättre en regnig eftermiddag än lite engelska deckare.
Skrivna på engelska.
Det blir en utmaning. Är år sedan jag läste på annat än svenska men nu är det alltså dags.
Maken läser helst bara på engelska så visst har vi ett par böcker här hemma. Men jag känner att jag måste börja med något enklare och då föll valet på dessa.
Death by Darjeeling, Gunpowder Green och Shades of Earl Grey av Laura Childs.
De tre första i serien "A Tea shop Mystery"


*finaste muggen, present från lilla e*


*med armar man kan ställa in för sin tekopp*

Och visst är den kul min nya tesil.
Finaste bonusmormor Mummi är det som förärat mig Roberta, med viss assistans av min kära mor då Mummi inte ser så bra längre.
Här har jag fyllt den med Jättegott te som Grann-Frun rekommenderat och även skickat över som provsmakning. Mums säger jag och rekommenderar det vidare.

I kväll ska vi på föräldramöte på Kottarnas skola.
Måste komma ihåg att ta med ledighets ansökningarna för nu är det inte länge kvar till de ska åka på semester.
Det är Kottarnas första utlandsresa och det är spännande värre.
Farmor och farfar fyller jämnt och har bjudit med sig familjen på resa för att fira.

Passen är klara och har kommit och barnen har fått de två första Twinrix doserna.
Nu ska jag bara kolla med vårdcentralen om de rekommenderar tex Ducoral.
På en internetsida står det att man bör ta den och på en annan står det att den inte behövs eftersom att kolera inte förekommer i Turkiet.

Tidigare visste jag inte ens vad Ducoral var.
Det var fasters Finaste som upplyste mig om det inför deras stundande semester för nåt år sedan.
Jag var där och hälsade på när killen glatt deklarerade:

-Faster, jag har druckit kolera!

-Har du druckit cola, säger den oförstående fastern.

-Nej Faster, jag har druckit kolera.

-????


Varpå min bror rycker in och förklarar för sin något förvirrade syster.

Men nu vet jag alltså bättre och väntar i skrivande stund på att bli uppringd av vårdcentralen som dess värre verkar ha glömt bort mig.
Nåväl, det är ju ännu ett tag tills det är dags att packa resväskorna men jag gillar att vara ute i god tid.

Mina egna prover från i torsdags har kommit och de säger att jag mår fin fint.
Och det tackar jag för såklart.
Dessvärre har den läkaren jag haft i flera år dragit vidare på nya äventyr så nu ska det introduceras en ny.
Efter elva år!

Woooaaaaaaaaa :/

Det här blir spännande.
Eller inte.
Är ju inte vem som helst man visar insidan på sina inälvor åt.
Menar jag.

Undrar om man kan spåra upp honom på nåt vis?
Min ordinarie alltså.
Utan att åka fast för förargelseväckande beteende eller som en stalker.
Det tål att tänkas på.
Eller så finner man sig i att det nu är som det är.
Hjälp!

Det borde finnas nån slags säkerhet för sånt här.
Allt prat om Vårdgarantin som man hör om...
Borde inte sånt här omfattas av den?
Jo jag tycker ju det.
Nu har jag verkligen verkligen ingen lust att göra koloskopi.


Nu ska jag starta diskmaskinen och börja röja i köket.


*jaaaames, din smitare*

Efter helgens jakt och allehanda matsäckar har de liksom fått stå på paus alla köksbestyr.
Och så kan jag tänka på annat under tiden.


Ha en skön vecka allihopa.



*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar