tisdag 6 september 2011

Simma lugnt!

Tillbringade en och en halv timme på badhuset igår.
Varav fyrtio minuter simmande.

10 längder armar.
8 längder ben.
4 längder rygg.

550 meter alltså plus en halvtimmes stillsamt flytande i varma bassängen efteråt.
I vanliga fall brukar jag simma 1000 meter men bestämde mig för att mjukstarta nu när det är så länge sedan jag simmat.

Skönt skönt var det och jag har mindre träningsvärk än vad jag faktiskt trodde att jag skulle ha i dag.
Däremot kändes knät bra i går kväll medan det nu känns helt stelt :-/
Men det ordnar sig nog efter några gånger till.

Nåt annat jag måste ordna är en riktigt bra hårinpackning.
Det sliter enormt på håret att vara i allt klor och just nu känns det som om jag har en buske med svinto på huvet.
Ja, och när jag nu tittar efter ser det faktiskt ut som det också.

Efter en gång.

Och nej, jag tänker inte använda badmössa.
Såvida den inte ser ut så här:


*lånad bild*

Då ska jag högaktningsfullt tänka på det.
Men bara då.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar