torsdag 8 september 2011

På bättringsvägen...

Har varit till sjukhuset i morse och kollat vita blodkroppar, allmän blodbild och lever- och njurvärden.
15 olika saker skulle kollas.
Lite knepigt var det, för hon som stack först var ingen Wilhelm Tell direkt.

Tack och lov så kom han som brukar sticka mig och då gick det bra direkt.
Resultatet blev tre hål i armen och två rör med blod.
Så får vi se sen på måndag hur jag mår.

Desto roligare blev det sedan.
Systern Ystern från södra breddgraderna är uppe här i Norr och hälsar på. I dag stämde vi träff på Café Lyktan med gemensamme vännen A.
En stunds trevligt prat blev det, en lunchsmörgås och så en gobit på det.


*lunch*

Sedan var jag tvungen att åka hem med bilen till Käre maken som skulle iväg på jobb och själv fick jag bädda ner mig en stund på soffan.
Riktigt bra är jag tydligen inte än, trots att både febern och brinnet i näsan faktiskt hållit sig borta idag.
Men mycket bättre än i går.

Har till och med orkat vara en snabb sväng med Stora E och handla lite kläder på Chili medan pappan under tiden tog med sig lilla e till det inbokade frisörbesöket.
Stora E hittade ett par jättesnygga jeans, två toppar, ett linne och en tubhalsduk.




*ClotHes I LIke*

Lilla e blev superfin i sin nya frisyr.
Kort men inte snaggat.
Tufft och precis som han ville ha det.
Tack för det Sara, du är en pärla!


*reklam*

Nu är det snart dags för middag.
Väntar bara på att få tillgång till köket...
Stora E, Grann-Kotten och en annan kotte-kompis håller nämligen på att koka gräddkola där just för tillfället.
Det doftar gott kan jag lova.

Månntro om det kanske blir nån liten munsbit över till en sugen Mumin Mamma...
En liten slick åtminstone.

Måste nog gå och öva på min bästa se-snäll-ut min.

För säkerhets skull.



Hej för idag!


.

2 kommentarer:

  1. Du behöver inte öva - du SER snäll ut! :-) Jag såg en kofta från Chili igår som jag verkligen gillar och såna kan man aldrig få för många av, ska dit och titta/handla idag. :-) /A

    SvaraRadera
  2. A:
    Jag kan se farlig ut också.
    Hoppas du hittade nån fin kofta!
    Kram

    SvaraRadera