onsdag 21 september 2011

Ordkrig

Det är bara att erkänna.

I likhet med 360 000 personer som spelar aktivt, och nästan dubbelt så många som har laddat ner det till sina telefoner, har jag fastnat för spelet Wordfeud.


*gillar*

Alfapet har ju länge varit mitt favorit spel och Maken och jag spelar det emellanåt rätt ofta.
Brädspelet vi har här hemma har jag kvar sedan jag fick det då jag var kring tio. Och varenda liten bricka finns kvar, för jag har vaktat det som en hök genom åren.

Nu har jag även upptäckt nöjet med att kunna spela det lite varsomhelst.
Ett litet lagom tidsfördriv så där.
På nätter när man inte kan sova.
Eller på morgnar då ingen annan stigit upp ännu.
När man väntar på någon eller då man är ensam hemma.
Rätt ofta faktiskt.

Sedan jag laddade ner det igår...


Såklart gillar jag fortfarande bäst att sitta tillsammans med Maken vid köksbordet här hemma och spela Alfapet om kvällarna.


Och såklart gillar jag fortfarande bäst att vinna.






*

2 kommentarer:

  1. Jag heter myzsol på det spelet, har också fastnat .)

    SvaraRadera
  2. A:
    Kul!
    Då söker jag upp dig när jag avslutat de fyra jag spelar nu.
    Kramkram!

    SvaraRadera