onsdag 14 september 2011

När skenet bedrar

Regnet fortsätter sitt envisa trummande på taket.

Jag har börjat bläddra bland gamla bilder och försöker samla ihop foton i en mapp som sedan ska framkallas. Tänkte börja sätta in bilder i album nu i höst. Köpte ju till och med två fina album när maken och jag var i Piteå i somras.
Man blir så galet slö med sånt då man har alla foton på datorn.
Nu ska jag bara bestämma mig för om jag ska framkalla svartvita- eller färgfoton.
Lutar åt svartvitt då albumen har svarta sidor. Så kan jag skriva text med vitt.
Tror det blir fint.

Så har vi då ätit sen middag i dag igen.
Älgstek med klyftpotatis. Till det hade vi stekt svamp och lök i en gräddsås med kantarellfond och creme fraiche.

Visst ser det ganska gott ut?



Till saken hör att det inte riktigt var det.

Älgköttet blev toppen, mört och smakrikt, men såsen blev alldeles för salt och klyftorna satte jag för mycket timjan på för att de skulle smaka bra.
Doften var fantastisk men vi åt mest av salladen och så rostade vi oss två tekakor var.
Och Maken åt stek till.

Det gick det med.

I morgon ska jag äta mannagrynsgröt med äppelmos och kanel.
Det är ett säkert kort.

Nu måste jag gå och dricka lite vatten.



På återseende!

2 kommentarer:

  1. Älgstek blir alltid gott...
    Mannagrynsgröt, det åt vi "förr" när ni var små,flera gånger i veckan...Gott!
    Kram Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Åh mammsen, visst är det gott med mannagrynsgröt. Godare än älgkött.
    Bra gjort som introducerade oss för gröt.

    Kramkram

    SvaraRadera