onsdag 28 september 2011

MuminMormor dag

Kottarna hade projekt efter skolan idag. Stora E hade sin Onsdagsklubb som vanligt på biblioteket.
Lilla e hade bokat in sig med MuminMormorn så hon mötte upp honom på skolan och sen hade de varit och fikat innan de gick hem till MuminMormorn igen.

När pappan och jag hämtat Stora E, sprang hon och jag in en snabbis på Chili och köpte två par jeans till av samma modell som vi köpte sist.
Fast i dag blev det ett par lila och ett par svarta. De sitter jättebra och Stora E gillar verkligen den tighta modellen med hög midja.
På bilden ser byxorna lite veckliga ut fram, men det var bara för att vi inte ides knäppa igen de där bak då vi skulle fota.


*snyggt med färg*

Sen blev det middag hos min mammsa och F.
Goda köttbullar med sås, stuvade makaroner och rivna morötter. Precis som jag önskade mig.



Jag gillar att äta middag hos min mamma. Det är som när jag var yngre och bodde hemma. Smakerna och dofterna.
Jag gillar våran mat här hemma också, men det är en annan sorts mat. Inte mammas, även om jag använder hennes recept ibland.

-Tack mamma! Det var så gott!


Och nya fina tallrikar hade hon införskaffat, min käre moder.
Jag som egentligen inte någonsin varit nån fantast av blommigt och puttinuttigt blev helt störtförälskad i dessa rosenprydda fat med vågig kant.


*fina*

Tekoppar modell större i detta mönstret skulle jag helt klart kunna tänka mig.

Jag förvånar mig själv!
Har börjat gilla många saker som jag aldrig kunnat tänka mig förut, ni vet som rosa till exempel. Och även upptäckt att jag inte gillar sånt jag trodde att jag tyckte om.

Det måste vara åldern.
Och jag gillar det.

Mer ålder åt folket!

Och mer mammas mat till mig.


*

2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig eftermiddag med er..
    Det måste vi göra om.

    Det blev många goda skratt med lilla e, när vi fikade och samtalade om Hälges alla bravader i skogen.
    Ja, visst var tallrikarna fina -väl värda att susa iväg till Töre,för att köpa.
    Kram / Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMOrmorn:

    Ja det tycker vi också.
    Kanske middag här framöver hos oss.

    Kramkram

    SvaraRadera