måndag 26 september 2011

Mors lilla Olle

Här har det pysslats på idag.

Ett av mina tidigare bonusbarn hade ärende ner till Kalix idag med sin mamma och passade på att komma förbi och hälsa på en stund.
Vi hann fika lite och surra på en stund innan det var dags för dem att åka vidare hemåt.
Tror att vi ska göra oss en sväng upp till dem nu på söndag om inget annat kommer i vägen.
Kanske vi kan passa på att få oss lite godisremmar också på marknaden som är där i helgen.

Senare i eftermiddag medan Kottarna läste läxorna så kokade jag blåbärssylt.


*två burkar blev det*

Så nu har vi till frukostgröten eller om Kottarna kanske vill ha i sitt fil på morgonen. Jag gillar bara fil med ingenting i, medan de gärna har honung eller sylt och mussli i.

Vidare serverade jag Kottarna plättar till middag så de kunde få tjuvsmaka lite utav den varma sylten till.
Det gillades.
Nu tyckte jag att den blev lite väl rinnig först, men sedan verkade den stelna till lite då den svalnade.
Är första gången jag provade koka med syltsocker så det visar sig väl i morgon bitti om det är blåbärssylt eller saft jag har kokat.
Det blir säkert bra vilket som.


Nu ska jag ta och göra kväll här.



Sess i morgon!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar