torsdag 15 september 2011

Lyckokänslor

Har lastat ett släp med saker till tippen i dag.
Skönt att få det gjort.

Sakta men säkert bockar vi av punkterna på våran göra-i-höst lista.

Älgjakten tar ju sin tid på helgerna så man får passa på mellan jobb och annat under veckorna.
Nästa punkterna är att plocka ner studsmattan, putsa fönsterna och montera upp den nya utebelysningen så Kottarna slipper vara ute och leka i kolsvarta mörkret nu i vinter.
Det är de tre sista sakerna som är ute-göra.
Resten ska vi pyssla med här inne och då spelar ju vädret ingen roll.

Det kändes faktiskt lite svalare ute i dag än det gjort den sista tiden.
Luften har inte ännu börjat bli riktigt så där hög och krispig som den brukar, utan i stället har det varit varmt och fuktigt som om det fortfarande skulle vara rötmånad fast det är i september.
Vi sover med öppet fönster och balkongdörr och jag ser fram emot att det ska börja bli kallare ute så jag kan fortsätta ha öppet fönster men ta fram mitt fluffiga vintertäcke.

Å det är så mysigt med höst.


*våran uppfart i eftermiddags*

Löven har nu rasat från björkarna och virvlar runt som små gula dansande älvor i luften. Det doftar av mylliga mossor i skogen och Stora E steker egenplockad svamp till sin kvällsmacka.


*smörsopp och sandsopp*

Gården börjar bli klaffsig av det eviga regnandet och man ser hur fort det blir mörkare om kvällarna.

I morgon ska jag ringa min förra chef och se om hon fortfarande säljer sånna doftljus som hon gjorde tidigare.
Det börjar bli dags att fylla på förrådet med värmeljus och de Partylite ljusen som hon sålde doftar verkligen gott.
De är helt klart mina favoriter när det gäller doftljus.

Nu ska jag myllra mig i säng och läsa vidare i min engelska deckare. Det går galet trögt ska ni veta.
I går kväll läste jag fyra sidor innan det snurrade i huvudet av alla engelska glosor och hade det inte varit för att böckerna inte finns översatta till svenska så hade jag gett upp det här för länge sedan och beställt dem på mitt kära modersmål.

Men skam den som ger sig.
Jag tragglar vidare och Maken säger att man snabbt kommer in i det.

Hur snabbt undrar jag.

Hoppas jag gör det innan jag ger upp i alla fall.



J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar