fredag 16 september 2011

Hurra för helg!

Äntligen helg igen efter en vecka som minst sagt gått sakta.

I dag har det städats här isi Sme´. Veckans alla maskiner med tvätt är nu torra och invikta i sina respektive garderober, golven är dammsugna och jag har bakat mjukkakor som blir perfekta att ha i matsäcken på älgjakten i morgon.
Idag gjorde jag dubbel sats, då blir det sexton bröd och så räcker det lite längre.


*snabba och enkla att baka*

Bästa med den här fredagen är att lilla e är här hemma och sover. Han har varit lite hem-till-Månsbyn-sugen och så ska han följa med pappa på jakten i morgon.
När vi hämtat honom i eftermiddag tog vi oss en tur till Kompis-Familjen och hälsade på innan vi åkte hem för en tidig kväll så vi orkar upp i morgonbitti.

Idag har vi haft sol och blåsigt väder och jag hoppas att det håller sig så här fint tills i morgon också.
Då ska jag släpa ut min stol som jag köpte på loppis i somras och börja slipa den medan jag väntar på att grabbarna ska komma från skogen.

Och så ska jag baka en långpannekaka tror jag så vi har nåt gott att mumsa på, på lördagskvällen sedan.


Nåväl, nu önskar jag er en trevlig helg så ska jag pyssla vidare här!


Ha det gott!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar