torsdag 29 september 2011

God morgon!

Uppe med tuppen.
Eller till och med den stackaren låg säkert och sov då jag vaknade.
Kvart i fyra.
Ändå somnade jag inte fören vid elva igår kväll.

Kände mig helt groggy när det var dags att stiga upp just före sex, men då var det ju så dags att somna om :-/

I eftermiddag kommer det älgkött och sedan ska jag förbereda lite inför middagen idag. Hade tänkt att vi skulle äta kyckling och ugnsrostade rotsaker idag.
De hade morötter, kålrot, lök och potatis för bara fem kronor kilot, och då gäller det att passa på att frossa i godsakerna.
Funderar på om jag ska göra dragonsås till eller bara göra en kall sås av creme fraiche och nån smaksättning.

Men nu är det morgon och Kottarna ska strax till skolan.
Själv ska jag börja med dagens jobb bestyr och så ska jag försöka hinna putsa några fönster också om det blir tid över.


Ha en fin dag allihopa och håll en extra tumme för Edvin idag då han har prov på alla 25 landskapen och på ordklasserna i svenskan.



Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar