lördag 24 september 2011

Dilemma

När jag kom ner från vindan i morse var det 17 grader här inne.
Jag gillar ju förvisso kallt men idag frös jag faktiskt.

Fönsterputsning stod på schemat men jag kan säga att det inte kändes särskilt lockande att öppna några fönster då.

Så jag funderade på två saker:


1. Om jag skulle slå på värmen här hemma, vänta tills mina tänder slutat klappra och sedan börja.

2. Om jag skulle bädda ner mig under en filt och vänta tills Maken skulle komma hem och kanske ville hjälpa till...


Och eftersom jag nu är den jag är, så valde jag det senare alternativet.
För när jag tänkte efter så inte ville jag ju missunna min älskling att få spendera lite kvalitetstid vid fönsterna tillsammans med sin underbara fru.
Särskilt inte sedan han tillbringat nio timmar innan, i skogen.

Nu ligger han och sover så gott här i soffan medan jag ser en surrig film på fyran.
Och hur gick det med fönsterputsningen då?

Äh, maken sa att de har lovat fint väder nästa helg också, så vi slog på värmen, åt en god middag och spelade spel istället.



Kram J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar