torsdag 22 september 2011

Comfort mold?

Vädret visar sig fortfarande från sin bästa sida.


*det regnar isi Sme´*

I eftermiddag har jag gjort lite tvätt och av nån mysko anledning tycker jag att det luktade svagt av nåt inte-gott när jag skulle hänga den.
Nästan lite unket.
Maken hävdar att den bara luktar vanligt av sköljmedlet, men jag vet inte jag.

Så här blir det ibland av framför allt kortisonet.
Saker smakar och luktar inte alls som de brukar.
Långa perioder har jag tex. inte kunnat äta varma tomater och särskilt ketchup har smakat riktigt illa.

Nu har jag ju samma kortison dos som vanligt men jag har en lite sämre period så vette gudarna om det är det som påverkar.

Tycker jag fortfarande att det doftar så här i morgon då tvättar jag om det så får jag se om det blir bättre då.


*någon annans tvätt*

Det kan ju vara det där nya sköljmedlet jag köpte på Ica i brist på mitt vanliga, som de inte hade inne, för nån vecka sedan.

Jag har haft samma sort sedan nittinie tror jag, med undantag för nån enstaka gång då jag provat nåt nytt och sedan fått hälla ut det och så har jag fortsatt med mitt vanliga Softlan.
Men de hade inte mitt gula just då så efter mycket velande så testade jag ett annat och tyckte det doftade okej, men nu vet jag inte.
Tror det doftar lite för starkt för min näsa.
Eller så är det bara att jag har sånna där smak- och doft störningar igen.

Nåväl, ska åka till lokala Bygg och Plåt handlar'n här i stan så ska jag nog få ett sköljmedel som doftar gott.


Nu ska jag spela Wordfeud med Maken innan vi kraschar i säng.
Vid nio snåret...




Nattinatti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar