måndag 5 september 2011

Bizzi monday

Fasters finaste och jag har byggt lego idag. Många timmar faktiskt.



Vi har jagat tjuvar och banditer med våra polis-lego gubbar.
Vi har har skickat skurkarna i finkan och skrivit dator på poliskontoret.
Tänk vilken lycka att ha en stor kusin som lånar ut sitt polislego till oss medan hon själv är på skolan.
Riktigt kul har vi haft det.

När det var dags för lunch hade jag tänkt bjuda på lasagne men se det kunde jag glömma...
Vi åt nämligen lasagne sist unge herrn var här också.

-Vad tror du om lite lasagne till lunch idag?

-Va! Igen?

-Ja, jag tänkte vi kunde ta upp lite. Och värma.

-Faster, har ni bara den maten?

-Nää...

-Bra, då äter vi gröt. Jag såg att du hade det i kylen.
Kanel på först, tack.

-Kan man inte sätta sockret först?

-Nä faster, kanel först. Så sockret syns, då man sätter det på.

-Aha, så man inte sätter för mycket, såklart!

-Nä faster, så man ser att det blir mycket.



Sötnöt.


Nu ska jag packa badväskan.
Har haft lite olika ursäkter till mig själv idag för att slippa fara, men tog mig i kragen och messade Syster Yster för support.
Det funkade.

Tack å lov.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar