tisdag 16 augusti 2011

Te godis!

Det har varit riktigt gråmulet väder idag.
Inget ösregn men tillräckligt murrigt för att klassas som mysväder.

Jag har pysslat på här hemma och fått en del nyttigt gjort varvat med lite onyttigt.

Diskmaskinen är tömd och fylld och köksbänkarna städade.
Har sorterat tvätt och sedan har jag rengjort tvättmedelsfacket och lagt den i hett vatten blandat med klorin.
Fy för den lede vad jag önskar att jag gjorde det oftare.
Men nu luktar det badhus i hela badrummet och maskinen går tom utan tvätt på 95 grader.

Så i morgon kör jag igång med stortvätten.

Det var väl dagens nyttiga.

Dagens onyttiga är ett par serier på tv.
En lång tupplur i eftermiddags och tillbehöret till kvällens tekopp.


*varmt och gott*

Mitt favorit te för tillfället har min Mammsa köpt till mig på Thé-Shoppen då hon och F var i Luleå.


*mums mums te*

Det är Syster Yster som har introducerat mig för denna smaskiga tesort.
Perfekt för kalla kvällar.
Lilla e som tidigare inte alls gillat te, han titulerar sig numer tedrickare och har också detta te som favorit.
Nästa gång vi åker till Luleå ska jag bunkra upp en ordentlig påse så vi har för höstens myskvällar.

Har ni möjlighet så prova!


Nu ska jag surfa runt och söka lite spännande middags recept.
Börjar känna mig less på de vi varvar här hemma och behöver lite ny inspiration.



Tiddelipom!





3 kommentarer:

  1. Tiddelipom från en sorglös pensionär, som sett Jägarna 1 idag...Just det - Mitt på dagen!!!!
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Kan även rekommendera ett som heter "jättegott"! Det är mumsigt :P

    SvaraRadera
  3. MuminMormorn:
    Bra jobbat Mammsen!
    Såg en annan som fått pension som titulerade sig som Tidsmiljonär.
    Visst lät det härligt!
    Kram


    Grannfrun:
    Det lät jättegott ;-)
    Ska testa det med!

    Kramkram

    SvaraRadera