lördag 20 augusti 2011

Svår frost isi Sme'

Jag älskar att frosta av frysen.

Kanske inte själva avfrostandet, men väl den känsla som infinner sig när man är färdig.


*i väntan på islossningen*

Det välstädade och ordningsamma som möter mig varje gång jag öppnar dörren till frysen efteråt.
De få sakerna som klarade sig från utrensningen är ännu kvar i Svärpäronens frys och jag njuter av att det är så tomt.


*härligt med mycket plats*

Jag öppnar dörren många gånger bara för att försäkra mig om att någon inte stökat till där sedan sist jag öppnade.
Trots allt är det ju lite pyssel med en avfrostning och då vill man ju ogärna att någon rör till det.
På direkten, menar jag.
Det är det ingen som gör heller.
Någonsin.

Däremot blir det isigt ganska fort igen.

Hur nu det kan komma sig...

Nu är det gjort i alla fall och nu väntar vi bara på att vädret ska klarna upp en smula. Det är ju Nationalälvens dag idag och vi hade tänkt fara ner till älven ikväll.
Vi brukar alltid vara nere vid vindskyddet jäms vid där vi pimplar på våren och där barnen badar på sommaren. Det brukar vara så mysigt att sitta där tillsammans med byborna och surra medan kvällen lyses upp av alla facklor och marshaller.

Ibland är det fackelbåtar ute på älven och i mörkret är det så fint att se dem glida fram.
Oftast finns det en grilleld också så man kan grilla lite korv om man är sugen.

Men det är först ikväll.
Nu ska jag gå och kika på min fina ordning i frysen.

Ha en skön kväll och har ni inget annat för er rekommenderar jag en kvällstur längs älven.
Kanske vi ses.



Kram J.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar