tisdag 2 augusti 2011

Sommar fötter...

Började dagen med att baka en laddning kanelbullar.

Sedan kom min barndomskompis och hennes urgulliga kottar förbi och hälsade på en sväng. Med sig hade hon en kompis och hennes goa dotter.

Vi fikade lite och sen surrade vi på medan barnen lekte.
En del blev det om alla våra rackartyg som vi hittade på då vi var yngre.
Men kul hade vi och många skratt blir det då man minns.
Och lite skötsamma var vi faktiskt mellan varven också.
Nu blev det inte bara gamla hyss utan en hel del annat som pratades på om.
Det är så kul att ses för det spelar ingen roll hur länge det var sedan sist vi sågs, det känns precis som om det var dagen innan.
*kram på er*

Senare på eftermiddagen fortsatte jag baka och då blev det chokladdrömmar.
Bara ordet låter ju smaskigt.
Det var premiär för den här sorten och de blev faktiskt bra, även om de inte alls blev så höga som på bilden i receptet.
Men blir det aldrig så det bryr jag mig inte så särskilt om.



För säkerhets skull har jag tvingat både maken, en av grannarna som var förbi, Stora E och Grann-Kotten att smaka.
Det blev tummen upp, så drömmarna får hänga med i recept pärmen.

Avslutningsvis kom lilla e in vid halv nio och sa att han haft en jätterolig dag.
Han gick ut vid halv elva i morse och har bara varit in ett par svängar för att äta och tanka i sig lite vatten.

Att han haft roligt är jag övertygad om.
Kolla in tassarna!


*en hobbit...*

Perspektivet på bilden blev lite roligt för visst ser hans små fötter ut som om det är Herr Frodo Bagger som är och hälsar på!
Jag skyller på M för det var han som fotade.
Eller så har de helt enkelt växt som attan i dag då han sprungit ute i gräset.

Ni kan ju gissa vem som ska skrubbas innan han bäddar ner sig i kväll...
Men har man sommarlov så har man.
Och de här kottarna gillar att vara ute.



Nu ska jag packa kakorna i askar och sen ska jag lata mig på soffan resten av kvällen.


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar