torsdag 11 augusti 2011

Skatter

Livet är fullt av skatter.

Skatter som i ordets rätta bemärkelse.
Skatter som skimrar av liv.
Gyllenglittrande och stjärnbeströdda.

En är mitt nyfödda kusinbarn.
Lilla e ber hennes föräldrar passa henne för fästingar, mördarsniglar och annat oknytt.
Och vi packar välkomst paketen fulla med kärlek och skickar dem till huvudstaden.

En annan skatt är min lillebror som vi firar med lunch idag.
Firar hans födelsedag och önskar honom ett långt och lyckligt liv.
Min älskade stora lille lillebror.
Han med hjärtat av guld och det lockiga håret.
Han jag skrattande jagat när han var ett knytt och han jag kramat och kramar.
Han som mitt liv inte skulle kunna vara utan.
Min lillebror som jag älskar till månen och tillbaka.
Förbehållslöst och för alltid.

Min mamma är också en skatt.
Det är hon som lärt mig allt jag vet.
I alla fall det mesta.
Hon lyssnar och förstår och jag älskar henne gränslöst.
Finaste min Mammsa som vi också firat idag.
Firat hennes stundande långsemester och all hennes nu kommande tid till allsköns lediga roligheter.

En skatt som minnen etsade i föremål vi letat fram idag.
Min morfar.
Stram och stilig på fotot, med en näsa värdig en aristokrat och det sedan så vindvilda håret nu tvingat till underkastelse.
Bestick i en bunt.
Smala eleganta bestick, med tyngd i sin kärna.




Och mina skatter här hemma.
Mina älsklings Kottar och den finaste Maken.


Jag är rik.
Rik i ordets rätta bemärkelse.



.

3 kommentarer:

  1. Skönt att morfar är återfunnen..En soldat med knivar och gafflar!!!!!

    Älskade dotter,du gör mig djupt rörd - älskar dig.
    Kram o god natt/ Mammsen

    SvaraRadera
  2. Nä, nu blev jag allt lite tårögd... Du är för mig en fin skatt, en underbar vän. Kram. /A

    SvaraRadera
  3. MuminMormorn:
    Din nattsuddare !
    Älskar dig med.
    Kram

    A:
    Du är min skatt också!
    KramKram

    SvaraRadera