måndag 8 augusti 2011

Pyjamas dag

Vilken tur jag hade som fick regn och ruskväder på min pyjamasdag.
Det känns liksom bättre med sånt väder när man ska vara inne och lata sig.

Lilla e och jag började dagen med att ligga i Stor Sängen och lyssna på regnet.
Sen såg barnen film och vi åt frukost först klockan elva...
Vid tolv blev det en tur till Goa-vännen tillsammans med Stora E.
Där blev vi bjudna på te, kakor och glass med chokladsås.

Det kvalade verkligen in för mysdags göra.

Pappan har varit på Älgmöte i Bönhuset ikväll och då passade jag och Stora E på att åka en regn-turs-sväng på byn, medan lilla e hellre ville stanna hemma och se mera film.

Jag har haft min mentala pyjamas på hela dan så inget företagsamt har blivit gjort och så har jag haft sock-premiär i dag.
Sommarens första par.

Randiga.

Tror jag ska ta och inventera mina randiga nån dag för att se hur många de egentligen är.
Fler än jag tror.
Tror jag.


Så, det är nog pyjamasdagen i stora drag.
Lugnt och latigt.


Som det ska vara, med andra ord.



Go´kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar