fredag 26 augusti 2011

O-välkommen post

Väntar på att kära Maken kommer hem från jobbet så vi kan åka iväg ner på stan och inhandla födelsedagspresent till ett av E'en hos Kompis-familjen.
En nybliven tioåring ska firas och vi är bjudna dit i eftermiddag på tårta.

Har lite att pyssla på med här hemma innan dess men sedan tar vi helg.

Fick förresten brev från sjukhuset i dag.
I vanlig ordning vänder det sig i magen, för brev från sjukhuset är lika med kallelse till någon form av provtagning relaterad till insides-eländet.
Och på höstarna är den provtagningen också liktydig med koloskopi.

Inte det jag ser mest fram emot, om man säger så.

Så gissa om jag blev lycklig då jag rev upp kuvertet och det bara var en kallelse till gynekologisk cellprovskontroll.


*hurra...*

Trodde nog aldrig i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle bli så glad över en kallelse dit.
Men det blev jag.
I dag.
Och bara för att jag nu känner mig så nöjd i dag kommer väl den andra kallelsen på måndag.


Nåväl, nu ska jag ägna mig åt roligare saker.
Presentinslagning och födelsedagskort.


Trevlig helg!


J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar