torsdag 18 augusti 2011

Nu är det höst!

För nya Stoff och Stil har kommit.
Favorit katalogen med både kläd- och hemtextilier.



Jag hittar allehanda tyger, men de julmönstrade vägrar jag titta åt.
Nån måtta får det lov att vara.
Kanske jag kikar på dem i morgon.
Men inte förr.

Har hittat flera fina tyger jag vill ha, bland annat ett, randigt såklart, som ska få bli en mjuk långärmad tröja eller kanske ett par sköna mjukisar att ha under täckbyxorna i vinter.



Sedan hittade jag lite fina på tryckt jersey också.
Bland annat det här roliga!


*kryp*

Men först av allt måste Sygvard få första hjälpen.
Han gav liksom upp här i våras och nu vill han bara backa.
Inte köra framåt alls.

Men M kan nog knappra till han för förmodligen är det bara en låsning på backen. Om jag har tur.
Har jag otur måste han avvecklas och då måste jag hitta mig en ny symaskin.
Helst vill jag slippa det.
Sygvard och jag kommer synnerligen bra överens och det är aldrig nåt krångel annars.

Nu ska jag frossa vidare i tygernas värld.




Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Åååå - har den kommit nu...Var in o kollade tidigare,men då fanns den inte på nätet..
    Där finns det mycket fint
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Jag hittade massor.

    Nu är det bara till att fixa igång Sygvard så jag kan börja mina projekt.

    Kramkram

    SvaraRadera