söndag 28 augusti 2011

När man smiter från sina plikter

Morgonen började med att vi bestämde oss för att strunta i allt som egentligen skulle göras här hemma i dag.
Vi for till stugan i stället.


*på väg*

Med korv och äpplen i matsäcken och böcker i kappsäcken.
Laddade för en dag i absolut tystnad.

Den här morska flugsvampen möttes vi av då vi var nästan framme.
Som ett litet rött stoppljus stod den där mitt i vägen.
På vägen.




*dagens modigaste*

Här ute växer det så det knakar.
Svärmor har i motsats till mig riktigt gröna fingrar. Purjolök och sallad växer sig över kanten på pallkragarna och i landet samsas både morötter, ärtskidor och förgätmigej.


*tittut*




Ute huserar gråmulna skyar och mörkblått hav men väderbilden till trots så är det varmt.



Luften känns kvav och mättad.
Precis som om sommaren gör ett sista tappert försök att hänga kvar.

Vi gör upp eld i öppna spisen i alla fall.
Bara för att det blir så mysigt då.


*mys*

Sedan grillade vi korv på glöden till våra traditionsenliga stugmackor.
Jokkmokksfalu och Prästgårdslimpa.


*mjölk till är mums*

Några timmar i böckernas värld och en skön tupplur på det så var vi redo och laddade för veckan som kommer.
Maken han börjar med hockey träningen nu i kväll och jag sitter och förbereder inför skolveckan. Kottarna kommer hem i morgon och det är skönt att vardagen nu återgår till sina vanliga rutiner med allt vad det innebär.

Matsedlar, läxor och barnens aktiviteter.

Själv funderar jag på att börja simma igen.
Två kvällar i veckan har de ju kvällssimning på Sportcity.
Då släcker de ner tak belysningen, tänder ljus i stället och spelar lugn musik.
Det är så stillsamt och skönt.

Nån som är sugen på att hänga med?


Härnäst väntar duschen och en kopp te efter det.


Ha en skön kväll.
Ny vecka och nya tag i morgon!



.

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt det verkar i eran stuga.
    Jag hänger gärna med och simmar så småningom kan gå fortare än vi anar hoppas vi.

    SvaraRadera
  2. har funderat att börja gå på motionssim på kvällen. Har bara inte dragit mig dit ännu.. Men skulle verkligen behöva. Är nog bara det att jag hatar att visa mig i baddräkt.. :/
    Kanske syns där nån kväll :)
    //Jenny

    SvaraRadera
  3. Anni:
    Svarar inne hos dig :-)
    Kram


    Jenny:

    Häng med!
    Har simmat massor förut men sedan har jag latat till mig och nu först känner jag mig sugen att börja igen.
    Jag är inte heller galet förtjust i att visa mig i baddräkt.
    Men när man väl är nere i vattnat är det ändå ingen som ser, eller bryr sig.

    Då kanske vi ses på badet!

    Kram J.

    SvaraRadera