torsdag 25 augusti 2011

Med solsken i blick

Åh vilket härligt väder det är i dag.

Man skulle rent av kunna tro att sommaren är på väg tillbaka.
Lite svalt i luften kanske, men annars så.
M har monterat ner poolen och nu får vi hoppas den hinner torka medan solen visar sig från sin varma sida.


*härligt*

Passar bra med fint väder så vi får gjort lite ute på gården.

När jag tittade till mina plantor som så försmädligt vissnade ner i somras, direkt efter att jag planterat dem, så ser jag att de börjat blomma för fullt igen!

Milda makter, de ville nog helt enkelt vara lite i fred bara.
Och acklimatisera sig en smula.
Jag kanske rent av kvävde dem med all min omsorg och allt mitt vattnande.
Nåväl, nu blommar alltså mina snöflingor



och jordgubbsplantorna har vuxit till sig och blivit avsevärt större än då jag planterade dem.



Långa revor har de också fått med små mini plantor på. Jag tror jag ska låta revorna sitta kvar tills nästa sommar, så de får ta sig ordentligt och så planterar jag om dem senare i sånt fall.

Och plantan jag fick av Syster Yster den har fått tokfnatt och blommar och brer ut sig som bara den.


*fin vad-det-nu-är-för-sort*

Mitt eviga plockande här hemma får vänta sig lite för nu tänker jag vara ute.
Ni hittar mig kanske här:


*på bagarstu bron*

I färd med att lukta på rosmarinen.



Rosmarinen sägs förstärka koncentrations- och tankeförmåga, den är svagt smärtstillande och anses ha en stimulerande verkan på nervsystem, matsmältning och minne.

Så det är där jag är.

Och tankar hälsa.
Och en gnutta sol.

Sämre kan man ha det!





.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar