söndag 7 augusti 2011

I dagarna tre

Idag firar vi då lilla e för tredje dagen i rad.

Lilla e har haft en klasskamrat här och så har mina bonusbarn från tidigare och deras mamma också hälsat på. Vi hade bestämt att vi skulle fika lite och sedan grilla och äta middag tillsammans, så det gjorde vi.



Det blev grillad marinerad fläskfilé, färsk potatis, majskolvar och halloumi. Till det blev det sallad, baguetter och en jättegod grillsås som bonusbarnens mamma gjorde.

Efter maten byggde pojkarna lego och flickorna tog en cykeltur på byn.

Min mammsa kom också förbi så vi Långöron passade på att snöra oss en stund i soffan och dricka kaffe.
Nu dricker jag ju inte kaffe särskilt ofta och inte idag heller men gästerna fick i alla fall.

M han gick ut och skruvade i bilen efter middagen. Det är ju tur att nån i familjen gör lite nytta...
Vi har haft trasig fläkt ett par dagar och man märker verkligen hur bortskämd man blir med att ha AC och åtminstone nåt som blåser en smula.
Nu har vi det igen och jag vet numer hur en BMW ser ut då man monterat bort hela instrument panelen.
Nånstans där till vänster sitter ratten ungefär.


*ifall nån annan ville veta*

Jag får lite skräck när jag ser alla bort skruvade skruvar och tänker genast på hur man ska hitta var de suttit innan.
Jag menar hur kul kan det vara om man är färdig och så vips har men femtielva skruvar som inte har nånstans att vara.
Då blir man lite svimmig.
Särskilt om det är i en bil.
Nu har ju maken koll på sånt men för säkerhets skull har jag varit ut och kollat så han inte glömt nån.

Det hade han inte.

Tur för mig.
Och för honom.


I morgon tror jag att jag ska ta mig en slödag och bara tjossa runt i pyjamas och tofflor.
Nu har jag ingen pyjamas men man kan ju gå runt och ha pyjamas lite mentalt i alla fall.

Tänkte så ni vet, ifall ni träffar på mig och tycker att jag ser lite nyuppstigen ut.




.

2 kommentarer:

  1. Ja nog behöver du en mys dag efter allt firande det är du värd så på med tossorna. Japp allt är från buketten vi me hann in 1 ggr till för att sprätta lite stålars he he. Bilen gick tungt hem.... hi hi. Spännade att se vad dom tar in för nytt sen. Synd att det är bara 100 mil dit buhuhu...
    Hälsa alla
    Kram

    SvaraRadera
  2. Anni:
    Regnet vräker ner och jag har värsta tofflorna på. Perfekt mysdag.
    Nu när jag fått upp shoppinglusten skulle det nog vara bra om jag också hade 100 mil till Buketten...

    Kram

    SvaraRadera