lördag 13 augusti 2011

Kalas lördag

I dag har vi firat Stora E en dag i förskott eftersom de inte är hemma i morgon.
Så här kommer bilder från idag.

Paket och frukost på sängen:



Tänk, den önskade favoritväskan fanns i ett av paketen!:



Jag bakade tårtor i morse:

*favorit filmerna*


*grattis tjejen*


Många kort har det blivit under födelsedagarna:

*för båda barnen*

Vid arton-tiden då vi ätit födelsedagsmiddag så skjutsade vi Kottarna till Biologen och sedan åkte vi över en sväng till Kompis-familjen.
Syster Yster, tillika mamman i Kompis-familjen, fixar vardagsrummet.
Det blir sååå fint.
Kvällen hjälpa-till-projekt var en blomsterdekoration på en del av väggen.


*projekt-klipp och klistra, snart färdigt*

Kära vänner!
Don´t try this at home.
Och ska ni nu prova så be en händig människa om hjälp.
Syster Yster klarade det galant.
Men det tog fyra timmar.
Jag hade fått hjärnsmälta.
Men bra blev det!

Sen firade vi med ost och kex.


*lördagsmys*

Förutom Kompis-mamman som inte kunde slita sig från sin vägg.
Några småfix och sen var det perfekt.


Nu är det högtid att krypa till kojs.
Klockan är mitt i natten och jag känner mig ganska mör efter en hel dags firande.



Nattinatti så ses vi här i morgon.

3 kommentarer:

  1. Oj, vad snyggt det blev på den väggen! :) Syster har bra smak :D

    SvaraRadera
  2. Fin vägg jag har, tack för hjälpen kära syster:)
    Min andra syster sa att äntligen fick hon se något resultat.

    SvaraRadera
  3. Kära Systrar:

    Visst blev det bra!
    När jag har glömt bort hur pillrigt det var att bestämma var allt skulle sitta kan vi göra om det.
    På någon annanstans.

    Kanske.

    Men kul var det.
    Och fint fint fint blir det i vardagsrummet.

    Ungdomligt och modernt ;-)

    Kram på er.

    SvaraRadera