måndag 1 augusti 2011

Höstmånad

Viktigt om Augusti

* Vindarna äro i denna månad föränderliga, åska och regnväder vanliga.
* Nordanvind i augusti medför stadig väderlek.
* Vad augusti ej kokar, lämnar september ostekt.
* I denna månad ingår hunddagarna (rötmånaden).


...................................ur Bondepraktikan........


Hej å hå vad jag gillar svalare väder.
Jag älskar att vakna och frysa om fötterna.
Eller om huvudet för den delen.
Det är ju vanligen vad som sticker upp eller ut från under täcket om nån nu undrar över nämnda kroppsdelar.

Skjutsade finaste Maken till jobbet idag så jag kunde ha bilen.
Så jag kunde kolla in rean på Buketten med andra ord.
Och det var precis vad jag gjorde.
Kollade och fyndade.




*vita assietter från IB Laursen och beigea, lite ruffa fat till*

Fyra fina fat, assietter och bordstabletter, för inga pengar alls.
Eller nästan inga.
Eller mindre än det skulle ha kostat annars i alla fall.
Det är nog närmare sanningen.

Ändå velade jag en hel del innan jag kunde bestämma mig.
Vita eller rosa underlägg. Eller beigea.
Bruna fat eller inga fat alls utan fler assietter i stället.
Jag börjar minnas varför jag inte gillar att shoppa.
Men jag gillar fint porslin.

Som tur var är Kompisen från huvudstan uppe och hälsar på här.
Och tänka sig! Hon var också på Buketten och fyndade, så hon kunde ge mig lite goda råd.
Hon är duktig då det gäller inredning.
Och jag kom hem med precis det jag ville ha.
*nöjd*

Nu måste jag bara hitta på en bra meny och skramla ihop lite tjejer på middag här i höst.
Inte bara för att jag har lite nytt porslin utan för att det börjar vara såå länge sedan vi käkade ihop!

Sen är det ju trevligt med lite nytt att duka med.

Nu ska jag surfa recept.



Kraaam.

4 kommentarer:

  1. Men vad gullig du är tack tack. Det blev ett kanon köp du gjorde stolt över dej ;)Kommer bli ur snyggt. Jo vi fyndade en hel del till slut.
    Och än åker vi inte hem hi hi.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Anni:
    Ja, jag är som sagt såå nöjd!
    Funderar till å med på att kanske ta mig en tur till dit...

    Kraaam!

    SvaraRadera
  3. Jättefint porslin! Tjejmiddag, yes! Jag kommer! :-) /A

    SvaraRadera