lördag 27 augusti 2011

Dumelang!

Tänk vilken tur man kan ha ibland.
Vi som var på kalas i går och så fick jag presenter!
Av Syster Ysterns gulliga mamma.

Både blommor, fint ljus och en liten flaska vin.
Vinet delar jag gärna med mig av då jag inte är någon vinfantast och då det egentligen bara är själva flaskan jag vill åt.
Flaskan är perfekt i storlek då man tex. vill ha ensamma snittblommor i en liten vas.



Oftast har jag en gerbera i, men ibland blir det jättefint med en ensam tulpan eller en stjälk av den blomsorten jag fick igår.



Blommorna passade så bra på köksbordet tillsammans med ljuset.

Vi hade ju såklart också paket med oss.
Härligt grön och rosa presentpåse med glittrigt kort och nya filmen "Hopp" i.
Födelsedagsbarnet var glad och nu får vi hoppas att hon tyckte om att se filmen också.




I morse började Maken och jag dagen med helgfrukost.
God juice och en kopp te och smörgås för min del och kaffe och knäckebröd till älsklingen.



Sen läste vi tidningen och satt länge och bara tog det lugnt.

Vid lunch tid åkte vi över till Lillebror med familj och Fasters finaste och jag passade på att bygga lego.
När det var dags att åka hade varken jag eller W lust att sluta bygga men vi bestämde att vi skulle ses en annan dag och fortsätta.

Mild makter vad jag hade glömt bort hur kul det var att bygga egna bilar och hus!
Det blir det mer av.


Nu härnäst väntas lite tv-sällskap av Mme Ramotswe från Botswana.
Den traditionellt byggda damen och hennes gäng på Damernas Detektivbyrå.
Gillar mycket!


Sedan ska jag hämta hem Maken som är på ranten.
Älskar!



Tiddelipom!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar