onsdag 3 augusti 2011

Barnarbete

Stora E har önskat sig ett sommar jobb.
Nåt att pyssla med och samtidigt tjäna några kronor.
Det passar mig perfekt.
Arbetskraften är ju inte billig nu för tiden så det gäller att passa på ;)


*i klassisk overall, äkta original från Rolfs Såg*

Nu kommer hon inte att bli stormrik på uppdraget men skönt kommer det nog att vara när hon har fått tjäna sina första egna slantar.
Hon skrapar och skrapar.
Sen ska det grundas och sist målas.

Fint blir det.

Efter att Stora E jobbat klart på uthuset for vi till stugan.
Kotte Farmorn och farfarn bad oss komma på middag och sen fick barnen glass och jordgubbar till efterrätt.


*närproducerat*

Korv till mig, älgskav till de andra, färsk potatis, rödbets röra och grönsallad från det egna grönsakslandet bjöds det på i stugan.
Det tackar vi för!

Lilla e passade på att göra sig av med en tand också.



*plopp*



Kanske han försöker samla sig lite fickpengar han med :)


När vi kom hem drog tjejerna ner till älven för att svalka sig och nu är de i poolen och värmer sig.
Stora E, Grann-Kotten och Bya-Kotten plaskar och skrattar så jag hör dem ända in medan jag sitter här och skriver.



Det är så roligt att de kommer så bra sams och kan springa lite kors och tvärs mellan gårdarna här i byn.

I morgon ska lilla e och jag baka dajmrutor till kalaset och sedan ska vi fara på stan och se om vi hittar vattenballonger att köpa.



Nu ska jag ta mig en tur till Goa kompisen och se hur hon har det på jobbet.
Och kanske köpa godis fast det inte ens är lördag.




Sess i morrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar