onsdag 27 juli 2011

Uppe med tuppen!

I dag, den 27e juli, infaller sjusovardagen.
Enligt folklegenden riskerar de som är alltför morgontrötta i dag att förbli sömniga, och försova sig under resten av året.


Det är inget som varken jag eller M behöver oroa oss för.
Vi har nämligen inte sovit särskilt mycket i natt.

Det har varit såå varmt på vårt rum. Bortskämda med svalka som vi är, har vi snurrat som två propellrar halva natten.
Varma fluffiga täcken gjorde inte saken bättre.
Fast jag var smart nog att slänga av mig mitt.
På M.

Då blev han helt svimmig av värme och måste kliva upp en sväng.

Klockan sex gav jag upp och la mig och läste i stället.

Sedan då klockan var mer åt det anständiga hållet gick vi och åt frukost.
God hotellfrukost.



Egentligen hade vi ju tänkt kika in i glas hyttan som låg granne med hotellet efter frukosten, men bara namnet fick mig att tveka.
Heta Hyttan...
Jag tyckte vi fått nog med värme
Så i stället packade vi ihop och åkte ut mot Altersbruk.
Det var där de hade den där mysiga rabarberian jag läste om på nätet.
Huvudingrediensen i sortimentet behöver väl knappast nämnas.



Men de hade annat också.

Gissa om det fanns godsaker i den butiken!



Jag handlade te, saft, marmelad och lite senap bland annat.
Och en härlig kolasås med inslag av rabarber att äta till glass.
Kaffe och rabarberkaka innan vi fortsatte hemåt avrundade det hela.

Fynden:


*flaskor och burkar till mig och lite lördagsgott till Kottarna*


Det är skönt att vara hemma får jag säga.
Vi har haft det toppen men egen säng är alltid skönast.
Och AC.
Icke att förglömma.


Sen en annan kul sak jag såg då vi kom hem!
Halva min jordgubbs-skörd har nu mognat.



Det här mina vänner.
Det är inte illa pinkat av en trähäst!
Kanske jag slår till och festar på den i morgon.

Om ingen annan hinner före.



Kram J.

2 kommentarer:

  1. Kram och välkommna hem.Och finaste M- tog dig med hem!!!!!!!!!Jag visste väl det...
    Jordgubbarna har du verkligen lyckats med,för att vara första året..
    Du ska se att det blir ännu fler nästa sommar
    Kram Mammsen

    SvaraRadera
  2. MumonMormorn:
    Hej mammsen.
    Tackar tackar.
    Ja M kan man lita på.
    Gissa om jordgubben var god! Verkar vara en bra sort. Synd att jag inte minns vad den heter.

    Kram

    SvaraRadera