torsdag 21 juli 2011

Till havs

I dag var vädret plötsligt så stilla att det verkade passande för en båttur.

När man ska ut på havet får man anpassa sig rätt ordentligt efter vädrets makter.
Blåser det för mycket blir det allt annat än kul.

I dag var det perfekt, så framemot tidig eftermiddag packade vi ihop oss med Kompis-familjen och åkte ut till Näverön.


*framme*

Där har det badats.


*skönt i vattnet*

Det har byggts sandslott och Syster Yster hade med sig kycklingsallad som såklart skulle ätas med rosa bestick :)


*ett slott värdigt Kung av Sand*


*perfekt strandmat*

Flera timmar var vi där på ön innan vi begav oss hemåt.
Solen har tagit ordentligt i ansiktet och ger det sig inte kommer jag att få problem när det är kräftpremiär...

Nu ligger vi här på varsin soffa och laddar inför storstädning av nedervåningen.
Sen ska jag gå ut i trädgården och plantera lite växter jag införskaffat.
En stor växt har svärmor förärat mig med och tre små har jag handlat i dag.

Egentligen är det nog helt meningslöst att jag ens försöker men skam den som ger sig!
Nån gång ska jag få nåt att överleva.
Och just den här gången kan vara just den gången, då jag äntligen lyckas.


-Mumlar Mumin-Mamman

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar