söndag 3 juli 2011

Söndag i trädgårn

Dagens frukost blev en somrig favorit.
Körsbär och persika.
Egentligen brukar jag ha körsbär och jordgubbar men i dag blev det så här.


*mmmm*

Bara massa goda bär och frukter.
Det är lycka i en frukost-tallrik.

Bestämde oss för att göra ett ryck ute på gården i dag och vädret var perfekt. Soligt men inte gassande varmt.
Maken han har rattat runt med gräsklipparen och sen rastat trimmern så nu är här mycket prydligare än tidigare.
M har varit så snäll också och trimmat bort lite brännässlor kring mina rabarber så nu kanske jag vågar mig dit igen...

Sen har Mammsen har varit här i dag och hjälpt mig fixa med planteringarna.
Är alltid så mycket roligare med sällskap och så hinner man ju avhandla en hel del under tiden också...
-Tack för all hjälpen i dag ♥

Fint blev det.


*jordgubbsplantorna som nu fått täckplast under*

Nu syns ju plantorna knappt för de är så små än, men de finns där.
Tänkte att det är större chans att få dem att klara sig under riktigt varma dagar om plasten hindrar lite av vattenavdunstningen.
Sen slipper man ju rensa en del ogräs också. Lätt att man tar fel annars när de är så pyttiga...

Mina köksträdgårds kryddor har fått större krukor och ny jord.


*dragon, rosmarin och citrontimjan*

Gissa om det doftar ljuvligt.

Jag har fått plantor av kära extra-systern också, men de hamnade visst inte på bild i dag.
Funderar lite smått på att ta mig en tur och se vad de har för plantor på rea nu. Verkar vara en hel del, så kanske man kan göra sig nåt fynd.
Ett år köpte jag ju en physalis på halva priset och den fick riktigt mycket bär. Året efter köpte jag en annan och den ville inte alls.


Känner mig nöjd med dagen som avslutades hos goa kompisen med lite tv, lite surr och glass med bärsås.

Och ja förresten!
Vi åkte ju ut till stugan sent i går kväll, närmare halv tolv för att vara exakt.
Gissa om jag badade!
Och gissa om det var kallt!
Vindarna hade dragit ut det varma vattnet så det var nog inte mer än 16-17 grader.
Men det var årets första dopp.

Sedan blev jag som en isbit och fick sova med mitt stora fluffiga vintertäcke i natt.
Men nu har jag tinat upp.


Ny vecka i morgon och Kottarna kommer äntligen hem.

♥ ♥ ♥




J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar