lördag 16 juli 2011

Sammelsurium

Vegetariskt till middag i dag.

Skogschampinjoner, champinjoner och trattkantareller frästa i en salig röra tillsammans med bladspenat och ett par tre fyra fem finstrimlade små charlottenlökar.



Därtill lite grädde, cambozola ost och kryddor.
Så rullar man in det goda i färska pasta plattor, häller tomatsås över och gratinerar i ugnen.

Vips.



Vi hade sallad och gott bröd till.
Och lite ovegetarisk serano skinka.

Det var middagen.

Annars har vi mest grejjat på här hemma.
Kottarna har lekt här på gården och hälften av dem har badat i älven inte bara en gång i dag utan två.

Jag har tvättat.

Maken har fixat med åkgräsklipparen.
Den behövde få klorna vässade.




Sedan kom brorsan och Fasters Finaste förbi och hälsade på.
Vi åt glass.
W åt upp sin jättefort.
Så brorsan lät W smaka på sin glass.
En tugga...



Klart man ska dela med sig.



Nu blir det soffmys och sen ska jag bädda ner mig.
Tror jag.
Varenda kväll säger jag att jag ska lägga mig tidigt och nu är ett tidigt.

Ett på natten är inte tidigt.

Såvida man inte är bagare och ska upp tidigt för att sätta degarna.

Och bagare är jag ju inte...



Go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar