måndag 25 juli 2011

Phone home...

Min mobil ringde för en stund sedan.
Det stod Okänd på displayen.

-Hellååooo.
-Godd afternoon vajf.
-Aj äm kålling fråm Laxembörg.
-Vii have ö smål bisniss kåmpani heer.


Sa hon på knagglig engelska med brytning från bortre sydost Asien nånstans.

-Good bye, sa jag och la på.

Sedan kollade jag snabbt mitt saldo på mobilen.
Man har ju hört talas om sånna där mobilpirater som tömmer ens kort på pengar så man blir helt telefon-bankrutt.

Men där fanns alla mina 29,56 kronor kvar.
Lika många pengar som då jag kollade i går.
Och i förrgår.

Undrar vad hon ville, egentligen.

Kanske hon skulle säga att jag ärvt ett företag från nån gammal utsocknes släkting på nån yllings bryllings sida.
Men nån sån har jag ju inte.
Väl?
Mamma, du som har koll?

Bäst jag kollar mitt saldo igen.
29,56.

Nåväl.
Ringer det Okänd igen svarar jag nog inte.
Så ni vet.
I fall det är en såndäringa telefonpirat.





.

2 kommentarer:

  1. En morfars släkting från amerikat kanske? När jag var si så där 9år, så kom det en kvinna till oss
    som var därifrån.
    Minns henne mycket väl..hm ...det var egentligen hennes snygga skor jag minns.
    Klackiskor med öppen tå, och det hade dom "over there".
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Hej Mammsen!

    Tänk vad klackiskor kan få en att minnas.
    Jag minns bara skavsår av mina :)

    Kram, Älskar dig!

    SvaraRadera