fredag 8 juli 2011

När det är skönt att leva

I dag har det varit så varmt här hos oss.
Vi har satt ihop poolen i går och då var det 12,4 grader varmt i vattnet.

I eftermiddag var det 23,3!
Så då blev det pool premiär.
Stora E och hennes tjejer var först ut.

Sen badade Pappan...



Har faktiskt inte stört mig nämnvärt på värmen i dag.
Vi har till och med varit en sväng ner på stan.

Stora E och tjejerna shoppade för sig och lilla e, pappan och jag tog en egen runda.
Sen skjutsade vi tillbaka lilla e till stugan för en övernattning till och själv for vi hem och städade.

Stora E är på Karsina med några Kotte Kompisar och grillar korv och badar.

M sitter och läser "hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" och det här är min utsikt just nu:


*klarblå himmel*



*datorn i knät*

Tänk att klockan är vid nio snåret på kvällen och vi kan sitta ute.
Inte en mygga i sikte konstigt nog.
Nån enstaka förvirrad humla bumlar omkring här, men den störs ingen av.

Så här kunde jag ha det jämnt.
Det känns som semester.

Strax Nilecity 105,6 på tv.
Nåt program som jag helt missat då det begav sig och som Maken nu tänker introducera mig för.
Blir spännande att se om det är nåt jag gillar.
Har mina tvivel...




Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Säg till om det var något att se, då jag också är skeptisk... /A

    SvaraRadera
  2. A:
    Nu har jag sett den...

    Skrattade till vid nåt tillfälle men jag gråter inte om jag missar serien, om man säger så.

    J.

    SvaraRadera