lördag 2 juli 2011

Kalas hela helgen

Gårdagens middag på Lilla var verkligen toppen.
Sällskapet utgjorde såklart det mesta bästa ;-) men med tanke på maten gillade jag att de hade så mycket att välja på.

Häng med.
Det fanns fem olika sorters sallader:
En krämig potatissallad, nudelsallad, pastasallad med bla. bönor och kikärter, en sallad med mango och jordgubbar och så en klassisk grönsallad med bla. ananas i.

Sen fanns det tärnade ugnsrostade rotsaker, stekt kulpotatis, två sorters lax, kryddiga kycklingklubbor (drumsticks), kyckling spett, fläskytter filé, tunna, tunna skivor av en sagolikt god köttstek, rödvinssås, hemslagen bea och ett balsamico smör som passade helt fantastiskt till köttsteken.
Sedan hade de även ett par sorters bröd att välja på.

Och tänk jag som inte äter kött särskilt ofta, eller ens gärna för den delen, jag åt tre skivor av steken och två kycklingspett.
Gissa om jag förvånade mig själv!


*fin*



*muuums*

Här kommer vi sannerligen hamna igen.
Gör det ni också.


Dagen i dag då.
Jo, vi har firat fina F en dag i förskott!
Med somrigaste tårtan.




*födelsedagsbarnet först*

Grädde och jordgubbar.
Kan det bli bättre.
Tror inte det.

Och mammsan hade dukat så fint med somriga servetter och rutig duk ♥


Sedan gjorde vi oss en sväng och handlade och så var det dags för dagens andra kalas. Goaste M från Kompis-familjen hade bemärkelsedag hon i dag och det måste vi ju fira.
Försökte få Mitt M att knipsa av en jättefin vit ros som jag tänkte ta med till henne. Problemet var att vi var i bilen och inte hade nåt att knipsa med.
Jag föreslog en nyckel.
Så kunde han liksom gnaga av den.
Med räfflorna på nyckeln.

Hade jag tänkt.

Ibland tänker jag mer än vad som är hälsosamt.
Då är det lätt att man tror att jag inte tänkt alls.
Som nu.
Det gick inget vidare kan jag tala om.

För ros eländet hade garderat sig med två miljoner sylvassa taggar.
Det var nålliknande stickor, typ överallt på stjälken.
Förutom en centimeter från blomfästet.
Mitt snälla hjälpsamma M uppskattade inte sticken.
Han lyckades hittade en avbitare i bagaget, och så var det med det.

En liten vit blomsterknopp fick hon.
Den doftade såå gott och passade bra ihop med kortet gjorde den också för där hade jag satt fast en konstgjord ros.


*mindre stickigt*

Fast jag misstänker att jag får hämta blomstren själv nästa gång...


Hela dagen har det småregnat och varit gråmulet.
Och se, nu är klockan tio och solen strålar som om det vore mitt på dan.
M sitter och ser japansk anime som han har inspelat och jag blev helt plötsligt sugen på att åka ut till stugan och ta ett dopp i havet.

Årets första i så fall...

Kanske man skulle ta och packa sig en liten badväska...
Minsann det gör jag.
Återstår bara att få med mig M då.

Ha en skön kväll!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar