torsdag 14 juli 2011

Upp till Bränna

Gomorron alla glada.

Här är vi uppe tidigt med sommarlovs-mått mätt.
Börjar dagen med Twinrix spruta nummer två för Kottarna inför den stundande utlands semestern i höst.
Sprutan är inget de ser fram emot, men det kommer att gå bra ändå.
Det är väl både en för- och en nackdel att de vet vad som väntar.

Sen när vi fått i oss lite lunch så åker jag och Kottarna upp till Överkalix för att hälsa på mina bonusbarn där och deras mamma.
Det är ju marknad där i helgen och de brukar alltid få en slant av mig till den, så passar vi på att ses också nu när vi är lediga allihopa.
Kottarna gillar verkligen att följa med upp så det blir lite kul nu efter de mindre roliga sprutorna.

Kanske vi kikar in på Brännvalls Café också när vi är där.
Jag vet att man ska lovorda sina lokala cafeér, och det brukar jag för all del göra, men Brännvalls i Överkalix går inte av för hackor det heller kan jag lova.

Nu måste jag fixa frisyren innan vi åker.
Lilla e utbrast förtjust då han kom ner från vindan i morse och fick syn på min kalufs:
-Wow, kolla vilket lockigt hår du har.

Lockigt är snällt uttryckt.
Jag skulle ha liknat det vid Medusas.

Men det är inget som inte en plattång på några hundra grader kan råda bot på.




Tiddelipom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar