fredag 29 juli 2011

Förberedelser

Snart stundar det födelsedagar här isi Sme´.

Båda Kottarna fyller år under de två kommande veckorna då de är här hemma.
Lilla e är först ut och har såklart lämnat in både önskelista och fikaförslag.

Pappan och jag har varit till Haparanda i dag och inhandlat en del till båda barnen, man får liksom passa på då man är på två.
De listar snabbt som ögat ut vad som döljer sig i paketen så nu blir det att hitta fin-fina gömställen.
Det gäller att vara klurig minsann.

Finaste MuminMormorn har lovat att baka sina goda kolakakor och jag ska baka det andra. Dajmrutor står högt upp på önskefikat och det passar mig bra.
Långpanne kakor är goda, lätta att variera och framför allt, snabba att baka.
Sen får vi konferera ihop oss jag och Kottarna vad det blir utöver det.

Nu behövs det bara lite plats i frysen.
Det är oftast det stora huvudbryet.
Att få in allt.

Ett alternativ, det enda egentligen, är ju att äta upp utav det som finns där nu.
Älgkött och glass.

Maken och jag gjorde ett tappert försök och började i dag.
Med varsin pinne isglass.


Det gjorde ingen större skillnad.


Vi måste nog äta en till.
Minst.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar