torsdag 7 juli 2011

En slank han hit...

Kottarna blev lite farmor och farfar sugna i eftermiddag.
Så i natt sover de i stugan.

Vi var på biblioteket och bunkrade upp med sommarlovs böcker innan vi åkte.
Stora E tog med sig tre inbundna till stugan, fast hon kommer hem i morgon.
(Hon var nämligen sugen att gå på Kalixdagen med Grann-Kotten.)
Lilla e blir nog kvar till på lördag i alla fall.

När vi kom till stugan fick de följa med Farfar ut och vittja näten och fångst blev det!



Sex fina abborrar som Kottarna nu ser fram att få mumsa på till frukost i morgon.

Vi åt middag där allihop och innan vi kom oss i väg var klockan ganska mycket.
När vi kramats hejdå för en vecka, fast vi ses i morgon förmiddag, så susade vi iväg.
Men då det var en knapp kilometer kvar av skogsvägen var det liksom stop.

Nån hade parkerat där.
Efter den smala grusvägen.
I diket.






Det i sig var inget problem.
Det var mer bärgningsbilarna som var i vägen.

Men se det löste sig.
Efter en dryg timme fick de upp bilen och så kom vi oss iväg.
Lite senare än tänkt bara.

Oss var det inte särskilt synd om.
Vi kunde ju sitta i bilen.
Värre var det för de stackarna som jobbade på att få upp bilen.
Det är det absolut värsta stället på hela vägen.
Myggorna kommer inte i svärmar.
De anfaller i flock.

Gissa om jag tror att myggmedel kommer att vara standardutrustning i deras bilar i fortsättningen.


Nu ska jag bädda ner mig och läsa min nya sommarbok.
I morgon fredag och stundande helg.




JL, mitt i natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar