tisdag 26 juli 2011

Eget rum på Pite 55

Jag och Maken är på mini semester.

Vi bokade in oss på Furunäset Hotell och Konferens i Piteå.
De flesta kanske känner till det som det före detta sinnessjukhuset Pite fem fem...



Här har nog mer än en hemskhet utspelat sig på sin tid men av det märker man ingenting i dag.
Många foton finns uppsatta och när tillfälle ges ska jag läsa mer om stället.

En bild av en skylt hänger i entrén, om att vite föreligger om man vistas på sjukhusområdet otillåtet.
Var det någon som ville det, kan man ju undra...



Tänk, vi inte bara vistas här på området, vi betalar för det.
Och har det riktigt bra får jag säga.

Vi har en stor skön säng.



Eget badkar med bubblor och en liten bastu intill.



Ett stort badrum.



Tv-soffor.



En stor balkong med härlig utsikt.



Och en kilometer ut till parkeringen.

Vi går och går och går.
Här omkring är det så grönt, lummigt och vackert!
Nere vid båthamnen finns en Glas Hytta som vi ska besöka i morgon och sedan blir det besök på ett Rabarberi.
Spännande.

På stan har vi också gått en sväng och köpt oss lite att läsa och jag fyndade två fina foto album som ska härbärga lite bilder så småningom.
Här stundar ju sommar festivalen Pite Dansar och Ler, så staden formligen sjuder av liv.


*vilar benen en smula*

Här är riktigt mysigt och det är bara Kottarna som fattas.
-Vi saknar er finaste Kottebarnen!
Ni hade stormtrivts här!

Här framöver blir det nog en sväng hit med dem också.

I morgon eller i övermorgon beger vi oss hemåt igen.
Om vi får permission.

Eller om vi ens vill.

Nu ska jag bubbla ner mig och känna mig lite härligt bortskämd.
Maken har tänt ljus och spolat upp vatten i badet.

Det här kan jag vänja mig vid.




Kram på er från MuminMamman på semester!

5 kommentarer:

  1. Oh vad mysigt det ser ut..Smakfull inredning o ljusa färger..
    Njut av semestern med finaste M.
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Det såg riktigt mysigt ut det där stället! Jag vill också på semester, eller just tusan, jag ska ju på semester snart! :)Först måste bara systeryster komma hit och det lät som att hon landar hos mig på Lördag *längtar*.

    SvaraRadera
  3. MuminMormorn:
    Vi njuter.
    Men i dag kommer vi hem.
    Egen säng är skönast och vi märker hur bortskämda vi är med AC.
    Utlandet skulle ta kål på mig med sin värme har jag insett.

    Kram

    Anna:
    Semester hos din Syster Yster kommer också att bli mysigt!
    Hon är en av de gästvänligaste jag vet.
    Slår vilket hotell som helst.
    Åsså har de pool.

    Kram så ses vi snart!

    SvaraRadera
  4. Åh, ser superfint ut! Jag vill också! Men det är ju det där med hundvakt.../A

    SvaraRadera
  5. A:
    Ja, det blir ju lite pyssel med det. Tror man fick ha hund på detta hotell men det kanske blir knepigt ändå.
    Trivs de att sova borta?

    SvaraRadera