måndag 4 juli 2011

Dagens Kotteri

Lilla e har Stockholms-Kompis på besök.
Efter timmar av spring och skoj blev grabbarna badsugna.

Så då packade vi ihop oss och åkte vi ut till stugan så de fick kyla ner sig i havet.
Ja, Stora E följde också med såklart.
Maken och jag blev frusna bara av att se på, så det räckte för oss.


*härliga hav!*

Kvart i nio fick vi tvinga upp dem för lite kvällsfika innan vi skulle åka.


På vägen hem blev det prat om byn och dess invånare.
Nu boende och tidigare.

Jag och Mitt M kom ihåg "Tejdor".
En granne till min Morfar på den tiden det begav sig.

Stora E visste inte vem "Tejdor" var.
Inte den blekaste, hade hon.
Av ålders förklarliga skäl...

Men hon tänkte googla honom.

När M och jag brast ut i gapskratt konstaterade hon krasst:
-Man kan faktiskt googla allt.

Huruvida Teodor nu dyker upp på nätet låter jag vara osagt.
Riktigt säker kan man ju aldrig vara.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar