torsdag 9 juni 2011

Värmeslag

Här är helt galet varmt.
I morse visade de Kalix på riksnyheterna.
Som varmaste stället i Sverige.


*värmebölja*


Klockan just efter åtta visade termometern här hemma dryga 45+.
I solen. Jag vet.
Men ändå.


*för varmt inomhus också*

Nu är veckans alla aktiviteter avklarade.

Den sista var dagens "Familjekväll" på Kottarnas skola.
Mellan klockan sex och åtta.

Kottarna och Fasters Finaste, som vi knyckte med oss, körde full rulle.
Fotboll, kubb, brännboll...
Och spelade de inte nåt så sprang de bara runt ändå.
Jag blev helt svimmig bara av att se dem.
Nästan så jag fick lite värmeslag också.
Fast jag satt i skuggan.

Vi grillade parisare.


Och marshmallows.


Och de drack massor!
Vatten, vatten, vatten.

Sen åkte vi hem.
Tack och lov i en bil med AC.
AC är de finaste bokstäverna jag vet för tillfället.
Om de befinner sig i sovrummet eller i bilen det kvittar.

Bara de svalkar.



.

3 kommentarer:

  1. Ja, visst har det varit varmt =) W tyckte det var jättekul att få följa med er. Han berättade om både brännbollen och grillningen..Det var uppskattat.

    SvaraRadera
  2. U:
    Gissa om han var en fena på brännboll!
    Han fick in en riktig fullträff och snabb var han :-)

    Kram J.

    SvaraRadera
  3. Ja, lite väl varmt om man frågar mig...Puh! /A

    SvaraRadera