tisdag 14 juni 2011

Sommarlov! (uppdaterad)

Nu äntligen kan Kottarna säga att de har sommarlov.

Lilla e vaknade tidigt som vanligt och följde med pappan till Luleå i morse.
Våran bil är inne på rep för att laga skadorna på kofångarna efter att den blev påbackad i vintras.
Fick låna en annan bil medans.


*fin*

Stora E hon susade på till kvart över tio.
Då kom hon ner från vindan och såg mer än lovligt vimsig ut.
Men det kan man väl leva med när det är sommarlov.
Så frukosttider och lunchtider har varit av varierande slag i dag.

Men en tid som är spikad är klockan sex i kväll.
Då blir det Sommarlovsfika med den obligatoriska jordgubbstårtan.


*nästan klar*


*åsså lite flaggor*

I år har jag fyllt den med grädde och skivade jordgubbar på det ena lagret och dumlefluff på det andra.
Fluff är en ny grej som jag provat göra för första gången i dag.
Tror det blir riktigt gott!
I alla fall var det det då jag tog en provslick av det som blev över sen jag fyllt tårtan.

Farmorn kommer över och MuminMormorn och F.
Är det nån mer som är sugen så är det bara att kika förbi.

18.00 isi Sme´:)


Stora E startade sommarlovsplågan lite tidigare med nio knottbett på halsen från vid ett och samma tillfälle.
Det var när vi varit nere vid älven i lördags och badat.
När hon kom upp såg jag att hon blödde på halsen och där var betten.


*Stackars Kotte-ungen min*

Knott-uslingarna hade inte tagit några små bett heller, de eländena.

Lilla e klarade sig undan med att bara blivit tuggad i den ena örat.
Somliga har tur.


Nu kommer gästerna så jag ska ta och duka fram.
Ha en fin kväll!


J.

----uppdatering----


Det här är vad som blev kvar av tårtan.



Tror det är ett gott betyg.
Vi var sex stycken som fikade...


.

4 kommentarer:

  1. Tusen tack för den tårtan.. Godaste jag ätit på länge./ Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Visst var den! Synd att F inte kunde komma och smaka.
    Vi måste nog göra en till här framöver ;-)

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Tur att jag inte kom, de hade inte räckt åt er då (bilden)! F

    SvaraRadera
  4. F:
    Jag hade avvarat min bit! :-)

    SvaraRadera