lördag 11 juni 2011

Sol å sol å sol

Åhhh.

Inte fick jag mig nåt regn inte.
Och inte stod det nån bastu på gården i morse heller.
Där ser man hur stort inflytande man har...
Möjligen kan jag ha skymtat ett litet, litet moln.
Men det var det inte mycket bevänt med.

Vi passade på att åka till Haparanda och handla nytt pool-överdrag och lite annat smått och gott.
I bilen är det i alla fall svalt och skönt.
Lilla e fick sig nya sandaler och Stora E och jag fyndade sex nagellack för en hundring. Så blev det presenter till ett kalas också, som vi ska på i morgon.

Lunch/middag blev det på Leilani.
Finns inte godare pizzasallad nånstans tror jag.
Fast vi tjejer åt fyra små rätter i stället för pizza och så snikade vi åt oss lite av grabbarnas sallad.


Varsin sån här tallrik fick vi.

Stora E åt upp sina "röror" och jag åt mina friterade saker.
Sen orkade vi inte mer.
Nästa gång ska vi ta en portion och dela på den bestämde vi oss för.
Passar ju bra då vi båda gillade det den andra tyckte mindre om.

Sedan hann vi precis hem till Kalix för att se starten av gäddfiske festivalen.
Massor med båtar som i full fart stormar ut från hamnen för att få bästa fiske platserna.



Med tanke på hur stor älven är och hur äckliga gäddor är, förstår jag inte brådskan.
Men visst ser det härligt ut då vattnet glittrar i solen.

Eftermiddagen spenderades på altanen.
Kottarna och Pappan hade vattenkrig och sen solade sig Stora E och hennes kompis.
Och gjorde sommar-konstverk.


*fint!*

Dagen avslutade vi nere vid älven med bad och korvgrillning.


*svalt och skönt*

Nu ska vi mumsa lite lördagsgodis och mysa.
Känns som att sommarkänslan börjar infinna sig nu.
Lite senare kvällar, många grillmiddagar och mycket bad.

Det blir nog bra det här, trots värmen.




J.

3 kommentarer:

  1. Ar det nagra mygg? MM o F

    SvaraRadera
  2. Härligt svalt med +13 grader idag, passade på att ta en längre promenad med hundarna nu på f.m. det har man inte vågat när det varit så varmt. Jättefint ryggkonstverk förresten!/A

    SvaraRadera
  3. MM och F:
    Jajjamen!
    Fast knotten är värst.
    Helt galna.
    När Kottarna kom upp från vid älven, blödde Elsa på halsen och under hakan.
    Nio hål hade knott-uslingarna tuggat.
    Och Edvin hade ett tugg i örat.

    Så var beredda!

    A:
    Visst har det varit skönt!
    Jag har till å med fixat i köket och så har vi städat lite.
    Man orkar liksom mer då man inte golvas av värmen.

    Tyckte också "rygg tavlan" (hihi) var fin!

    Kram :)

    SvaraRadera