torsdag 23 juni 2011

Klar!

Så där ja.

Nu är sillen inlagd.
Brödet bakat och tårtan klar, bara att dekorera med jordgubbar i morgon.
Tänk att jag hann ändå fast jag hade flera dagar borta.
Och inte bara det, vi har hunnit en sväng till Luleå i dag också och hämtat hem våran bil.
Det gillas.

Ja, förrutom bilen då och storhandling i dag:


*äpple- och curry sill och vår egen Sme´sill*



*festbröd med durumvete*



*vit tryffeltårta*

Vågade inte ta bort kanten på formen då tryffeln inte hade stelnat riktigt. Ska bli spännande att se om den gör det.
Är ju som sagt premiär för mig med det här receptet.
Den skulle stelna i kyl över natten så då får vi se om det lyckats.
Sen bytte jag ut digestivekexen i botten mot chokladkex för jag tror det passar bättre, det vet vi också i morgon.

Ska visa bild senare, om jag nu kommer ihåg att ta en bild då den är dekorerad och klar.

Nu hoppas vi bara på sol och lite friska vindar som håller borta eventuella myggor och knott i morgon.

Midsommar firar vi precis som vanligt på Uddbacken här i Månsbyn.
Och sen blir det god mat och dryck hos Kompis-Familjen på eftermiddagen.
Har gjort klart det som går att förbereda till fiskpaketen i morgon också, så det bara ska vara att montera dem innan vi åker dit.


Nu ska jag lägga mig i soffan en stund och pusta ut.


Jo, förresten!
Maken sa att han dödade en jättestor spindel inne i kontoret i morse.
Stor som en femkrona typ, benen inräknade.
Mest ben faktiskt , men ändå!
Hu!
Nu ska jag köpa en sån spindel-avskräckare jag sett på nätet.
Man sätter in den i ett eluttag så avger den nån slags högfrekvent signal som spindlar inte gillar.

Den kostar en trehundring men det kan det vara värt om den funkar.

För M har sagt att jag måste sluta slå ihjäl spindlar med fjärrkontrollen till tv'n då den nu börjat skramla oroväckande.
Ändå har jag bara använt den till just det, två tre gånger, max fyra i alla fall.

Dagens kvalité...




Tiddelipom!

2 kommentarer:

  1. Dagens mums på lunchen vi åt i dag var senapssillen... Mums! :-) Tryffeltårta låter spännande. Ska bli kul med en bild./A

    SvaraRadera
  2. A:
    Våran sill blev också mums.
    Särskilt den med äpple- och curry smak.
    Den smakade kycklingröra.
    Så nu har vi skapat två egna sorter:
    Sme´sill och Kyckling sill.
    Bra jobbat!

    Nu finns tårtan på bild som du kanske redan hunnit se.
    Den var också mums.
    Riktigt mums.

    Kramkram.

    SvaraRadera