torsdag 2 juni 2011

Jesu Flygare

Skönt med en helgdag och lite extra ledigt så här mitt i veckan.
Jag tog mig en ordentlig sovmorgon.
Vaknade första gången vid fem men somnade om efter en timme och sov till efter nio.
Så skönt, men dagen blir liksom i olag på nåt vis om man sover för länge.

Nu är det bara en hel skolvecka kvar och sen måndagen då Kottarna har avslutning.
Sex skoldagar.
Förhoppningsvis inte mycket läxor.

Sen är det sommarlov!
Som jag har längtat.

Till kombinerad lunch-middag i dag var Maken min sugen på att grilla kött.
Jag var inte lika sugen.
Inte sugen på kött alls.
Så jag snodde ihop en sallad till mig.
Med massa godsaker i.


*grönt är skönt*

I salladen hade jag kokt pasta, kikärtor, broccoli, gröna oliver, små gröna ärtor och syltlök.
Sen hade vi vitlöksbröd hemma så det fick bli en bit av det till.


För övrigt har vi inte passat på att göra massa saker då vi ändå var lediga idag.
Vi har bara latat oss.

Sett på tv mellan regnskurarna och solskenet.
Löst lite korsord och spelat spel.

Och nu ska jag se Criminal Minds.

Det är lagom för en torsdag, som är en söndag.
Fast det är inte måndag i morgon utan fredag.
Sen är det lördag och så söndag igen.

Sånna här veckor gillar jag.


Verkligen.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar