onsdag 8 juni 2011

Ja må hon leva!

I dag fyller finaste Mamman år.
Finaste Mamman, MuminMormorn och Svärmorn.

Eftersom vi på grund av vissa avstånd inte kan träffas i dag så firar vi henne lite här!



Stor kram Mammsen på din dag.
Mitt mellan hägg och syren.

Hoppas du får en härlig dag tillsammans med finaste F och de två andra glada resenärerna :-)
Att ni har det varmt och skönt det är vi ganska säkra på.
Njut och ha det bra.

Ät en riktigt god middag, drick nåt gott och tänk på oss då ni skålar i kväll.

Så vad är det i ditt paket då?
Och var var vi nånstans i går, jag och Stora E?

Jo, i går hade de bok release i Bönhuset.
Tänka sig!




Boken heter Hus och Hem i Månsbyn och är resultatet av flera års dokumentation, sammanställt av arbetsgruppen "Månsbyn från förr".
Boken är utgiven av Månsbyns Framtid och finns nu att köpa.






Här presenteras alla gårdar i Månsbyn med foto och lite information om vilka som bott där, vilka som bor där nu och vad gården kallas.
Den är så fin och jag känner mig glad över att vara en del av den här dokumentationen.
Kottarna tyckte det var jätteroligt att deras namn också var med.

Det kommer nog du också att gilla Mammsen.
Att både du och Alice och resten av klanen finns nedtecknade.

Så det här är din present Mamma.

En bok om min Morfars by.

Om din by.

Om min och Magnus by.

Och om Elsa och Edvins by.


Om Hus och Hem i Månsbyn.



Ha en jättefin födelsedag.
Vi älskar dig massor.


Kram från Barnet med familj.




2 kommentarer:

  1. Tack from en mycket glad och rord mamma!
    Alskar er alla, kram.

    SvaraRadera