fredag 17 juni 2011

Inte bara myggor som sticks...

Till hösten stundar en resa till utlandet då det ska firas en farmor och en farfar som fyller jämnt och halvvägs till jämnt.
Sålunda behöver man ju ta en och annan spruta då det är mot Turkiet resan går.

Det har inte varit populärt kan jag tala om.
Informationen om sprutornas nödvändighet alltså.

Inte så att nån nu skrek och försökte rymma direkt, men gladare ungar har jag sett i mina dar.
Så det är väl det vi roat oss med på morgonkvisten.

Varsitt Twinrix-stick i armen på Kottarna och ett till att se fram emot om en månad eller så.
Men värt det tycker de att det är ändå, sedan de sett bilderna på stället som är målet för resan.
Besök på en Aquapark och annat soligt och blåglittrande som hägrar lättar onekligen upp en smula.

I kväll hägrar bad i tunna ute i Kompis-Familjens stuga.
Nåt varmt i magarna då vi grillar och nåt kallt i glaset till badet.
Kottarna ska ta med fiskespön för att dra upp gäddor men själv nöjer jag mig med sällskapet och badet.

Maken har några timmar jobb framför sig ännu och jag ska ta och söka fram badkläder och packa ner lite småsaker som kan vara bra att ha med.
Sen är vi redo för lite fredagsmys.

Hoppas ni får en härlig helg!



Kram J.

2 kommentarer:

  1. Mys för mig också och krama systeryster från mig :)

    SvaraRadera
  2. Anna:
    Jag har kramat henne.
    Ordentligt.

    Kram J.

    SvaraRadera