onsdag 15 juni 2011

Cirkus

Lilla e är ju som bekant för en del av er, pälsdjurs allergiker.
Så han har aldrig kunnat gå på cirkus.
Stora E har ju däremot kunnat och avunden har varit grön.
Minst sagt.

Men för en och en halv vecka drygt, såg jag att cirkus Maximum nu var på G till vårt lilla samhälle.


*det var sååå lång kö*

Vi bokade två biljetter på första parkett och tänkte att nu minsann så provar vi.
Han har inte reagerat nämnvärt på pollen i år och inte farligt mycket då vi varit hemma hos vänner med husdjur heller.

Vi lånade in MuminMormorn som sällskap då Pappan i huset inte ens klarade av att stå i tältöppningen då han sist försökte och då jag själv är rädd för clowner...
Nä, inte riktigt sant det där med clownerna, men vi tänkte att det blir nog kul för dem att få gå.

När vi sedan hämtade dem och de skulle förklara vad de sett, fnittrade och skrattade de båda två så vi förstod faktiskt inte vad de sa.
Inte ett skvatt.

Men det var bra.

Lilla e var så glad över att äntligen ha fått gå på cirkus och han hade inte känt av djuren heller till sin stora lycka.
Tror den Kotten kommer att skratta i sömnen i natt.


Stora E och kompisen Em såg film här hemma under tiden.
Del tre i serien om Narnia.


*Prins Caspian och gänget*

Laddade med Hot Snacks och bubbeldricka satt de i två timmar som fastklistrade vid filmen.
Tror minsann tjejerna var riktigt nöjda de med, med sin kväll.

Sen vips var klockan drygt tio.

Jag hade ett tag innan laddat och startat sista tvättmaskinen för dagen.
Så skulle jag tvätta händerna och märker att det inte finns nåt vatten.
Jättebra...

Nu körde jag bara ett halvtimmes program så den hade redan hunnit ta in det vatten den behövde och hade bara centrifugeringen kvar.
Så det gick ju bra.
Visade sig då vi kollade på nätet att de informerat om att det skulle vara avstängt mellan tio i kväll och fyra nu i natt.
Det har jag missat helt.

Och jag hade tänkt ta mig en dusch också.
Det gick det sämre med.

Så nu luktar jag ungefär som nån av de där kamelerna från cirkusen, kan jag tänka mig.
Maken säger att så är det visst inte alls.
Jag ska påminna honom om det om han får ett astmaanfall när vi går och lägger oss.




J.

4 kommentarer:

  1. Glömde påmina om vattenstoppet. F

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt att lilla E kunde gå på cirkusen, äntligen! Jag nöjde mig med att promenera förbi där på f.m. och titta på alla udda djur som strövade omkring.:-) /A

    SvaraRadera
  3. Gud vad kul för han att det gick bra att gå på cirkus. Kan tänka mej att dom hade roligt. Vi har som tradition har det blivit att gå på cirkus varje sommar jag får ju då ladda med allergi tabletter astma spray och näsdukar. I år ska vi slå på stort och gå på cirkus scott det ska bli jätte spännande.

    Kram

    SvaraRadera
  4. F:
    Det är lugnt :)
    Kottarna klagade inte över att de slapp borsta tänderna direkt.

    A:
    Ja han var nog gladaste ungen i stan!
    Och jag var också gladast, för hans skull :)

    Anni:
    Vilken härlig tradition!
    Jag har varit på Cirkus Scott då jag var liten, tror jag var sex, sju år.
    Minns ännu vilken fantastisk upplevelse det var. Den showen var nåt extra.

    Nu ska jag kika in hos dig ;-)

    Kramkram

    SvaraRadera