lördag 14 maj 2011

Vårstädning isi Sme´

Dagens projekt var att städa och fixa ute i trädgården.

Halv elva gjorde vi samlad trupp och började projektet.

Det skulle krattas, plockas skräp och rensas gamla krukor som övervintrat utomhus.
Min mammsa och F var förbi en sväng och hjälpte till med lite goda råd om vad jag ska göra med rabatten som vi har vid bagarstugan.
Har tänkt rensa bort gull-spirorna och liljorna och ersätta dem med nåt som fjärilar gillar.
För jag gillar fjärilar.

Sen vill jag ha nåt som doftar.
Lavendel kanske eller ja, vi får se.
Tips för en med svarta fingrar emottages tacksamt.

Sen kom min lillebror och hjälpte till med att frisera en hägg som vuxit sig enorm och över alla brädder.
Den fick sig ett rejält lyft.
Nu ser man till och med stammarna!


*Fasters finaste släpade och drog som en liten myra till stacken han med*


Stora E och jag hjälptes åt att kratta fram våra rabarber som vi har på den stora stenmuren.



De låg där och mös bland fjolårs gräset.


*opp, opp, rabarber knopp*


Vid två gjorde vi paus och åt lite korvsmörgås och fikade varsin bulle.
Lite energi påfyllning så vi orkade fortsätta.
Sen var det full rulle igen.


*lilla e kör uppsamlaren*

Halv fem gjorde vi klart för dagen och gick in för att äta middag och duscha innan vi skulle till våra vänner på kalas.
Trevligt att sitta ner med goda vänner och koppla av och surra en stund.
Det känns verkligen att vi varit ute i drygt sex timmar i solen.


Nu ser vi Mello och äter lite lördagsgodis.

Pappan i huset brukar ha ett sjätte sinne för vilka som vinner, så vi får väl se hur det går i dag.
Sverige som tvåa eller trea tippar han.
Ettan tänker han gissa på snabb genomgången.

--------

Nu har snabb genomgången varit.
Ungern blir etta tror M.

Och efter det:
Azerbadjan, Sverige, Irland och så Frankrike som femma.

Jag gissar på Ungern eller Irland.
Stora E har Azerbadjan som favorit och lilla e han sover.


Vi får se, vi får se.


För mig är huvudsaken att Sverige vinner över Finland i ishockey-VM finalen i morgon kväll.

Trots mina finska gener...




Det var allt för idag från isi Smé.

Eller inte,
-Tack Herr Blogger, för återlämnandet av mina blogginlägg. Ordningen är återställd.

Det var allt.



Kram J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar