tisdag 17 maj 2011

Trötta tankar

Känner mig så galet trött.
Måste verkligen sluta nattsudda som jag gjort nu de senaste kvällarna.

Antingen fastnar jag framför datorn då Kottarna gått och lagt sig eller så blir det nåt på tvn som fångar min uppmärksamhet.
Sällan nåt av verkligt värde men på kvällstid är jag lätt flörtad.

Tror inte jag varit i säng fören närmare halv tolv de senaste fem kvällarna.
Det funkar inte för en tröttmössa som mig.

I morse var det ren tur att vi vaknade i tid.

Tio över sex vaknade jag och hade inte ens hört väckarklockan.
Inte kära Maken heller.
Nu är det ju bara tio minuter senare är när vi brukar kliva upp så det vart väl ingen större kalabalik, men det kunde ju ha blivit.

Jag gillar inte att komma för sent.
Gillar det inte så till den milda grad att jag ofta kommer alldeles för tidigt i stället.
Jag är galet noga med väckarklockor och tidspassningar.
En gång har jag till och med stått utan för mitt jobb en lördag och undrat hur det kommer sig att ingen annan kommit.
Jobbade på dagis då och den som öppnade kom klockan sex och då jag stod där var klockan just efter sju...

Efter en stund kom jag på vilken dag i veckan det var och traskade hemåt i hopp om att ingen sett den mystiska människan som virrade runt där en tidig helgmorgon.

Maken är en som vill komma till avtalade möten on-time.
Det funkar inte för mig.
Jag vill ha en kvart till godo.
Minst.

Jag vinner oftast.
-Läs; alltid. (I alla fall vill jag tro det.)

För husfridens skull.
-Jag har en galet snäll Make, jag vet.

Och för att jag annars skulle ställa om klockorna så de gick en kvart före.
-Som om någon inte skulle märka det...


Men i morse hann vi som sagt.

Och i morgon är det två väckarklockor som ringer.

Och nu är det jag som loggar ut och går och lägger mig.


Så blir det bra med det.




Nattnatt.

4 kommentarer:

  1. Vet precis hur det är det där med att vara för tidig till allt möjligt! Minns när jag jobbade på "sjukan" där började vi 7 men jag vet att jag var alltid där halv! Nu när "grannkotten" ska på ridning så börjar den 6, vi är där halv.... Men som sagt var hellre vänta än att stressa! Här ringer en väckarklocka, mobiltelefon och hemtelefon på morgonen, jag tar alltid det säkra före det osäkra. Kul att det inte bara är jag som är sån :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, inget nattsudd i kväll..Du måste sova så du orkar... Väckarklockan 1 meter från sängen???
    Kram/ Mammsen

    SvaraRadera
  3. Här är det fullt upp alla dagar... man kan se att, här bor en aktiv familj, med massor av idrott och andra aktiviteter.

    Önskar dej en underbar vecka
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  4. Grannfrun:
    Jag gillar att ha gott om tid, ifall det liksom blir nåt efter vägen.
    Fast attan vilket jobb det har varit att få Maken att förstå det ;-)

    Kraaam


    MuminMormorn:
    Nu har jag skärpt mig!
    Problemet är inte att ta sig upp för när jag väl vaknar somnar jag aldrig om.
    Problemet är när jag inte ens hör den.

    Tror jag måste sluta med öronpropparna...

    Kram på dig Mamsen!


    Maggan:
    Ja somliga dagar är här verkligen full rulle men gissa om jag vet hur man nöter en soffa också.
    Min aktivaste idrott är nog allt pyssel jag sysslar med ;-)
    Idrott i springande form står övriga familjen för.

    Ha en riktigt fin vecka du med.

    Kram J.

    SvaraRadera